Ondernemer in Beeld: Walther Geerts van Krrauw

Walther Geerts wilde maar één ding. Of drie eigenlijk. Een combinatie van een reclamebureau, out-of-the-box office en een galerie. Een uitdaging waarvoor Walther niet aarzelde om de hulp in te schakelen van Business Coach Breda. Inmiddels is de droom van Walther realiteit!

“Alle hulp is welkom, als je net begint”, vindt Walther. Een ondernemingsplan had hij al geschreven, maar hij zag in dat het belangrijk was dat iemand er kritisch naar keek. “Iemand moet er op schieten en aangeven waar de gaten liggen.” Businesscoach Freek Kraus deed dat maar al te graag. “Hij heeft mijn ondernemingsplan kritisch bekeken en gaf een paar goede tips om mijn website en positionering te verbeteren. Kleine dingen, maar het is fijn als iemand je erop wijst.”

In plaats van dat businesscoach Freek het ondernemen alleen maar ingewikkelder maakte voor Walther, maakt hij het juist inzichtelijk door een down-to-earth benadering. “Hij maakte het ondernemerschap niet nodeloos ingewikkeld, maar juist helderder. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je gaat ondernemen. Dat zorgde ervoor dat ik de juiste stappen kon zetten in het najagen van mijn droom.”

Met zijn onderneming K.R.R.A.U.W ontwerpt hij creatieve reclameconcepten voor kleine ondernemers en organisaties waar hij achterstaat en een goed gevoel van krijgt. “Deze tijd vraagt om een nieuwe aanpak met authentieke verhalen, waarbij geld verdienen en groei niet meer het belangrijkst zijn.” Walther gelooft dat het succes van een bedrijf ligt in je eigen kracht en in kruisbestuivingen. “Niemand gaat meer graag winkelen in de Kalverstraat in Amsterdam, men gaat liever naar De Negen Straatjes.”

En toch is het als ondernemer belangrijk dat er geld verdient wordt. “Belangrijk is het aantrekken van klanten die in mijn verhaal geloven”, zegt Walther. “Daarna gaan we kijken wat de klant nodig heeft. Dat kan een merknaam zijn, een huisstijl, een reclamecampagne of iets totaal anders.” Waar hij die klanten vandaan haalt? Walther gelooft dat het succes van een bedrijf ligt in je eigen kracht en in kruisbestuivingen. “Pas dan ben je authentiek en onderscheidend.” Maar al koffiedrinkend netwerken helpt ook. “Of met een glaasje rosé.”

Volg de toekomst van Walther en zijn bureau via www.krrauw.nl en op Instagram.