Ondernemer in de spotlights: Babette Hessels

Laat je merk voor je werken! Dit is de slogan van Babette Hessels, Marketing & Communicatie Consultant met focus op (re)branding. Onlangs startte ze als zelfstandige, na haar jarenlange ervaring binnen het vak van Marketing & Communicatie. “Ik vind het geweldig om ondernemers en bedrijven te helpen hun merk nóg sterker te maken.”

“Een wereld vol wonderen” (Efteling)
“Alles voor een glimlach” (Coolblue)
“Aandacht maakt alles mooier” (Ikea)
 
Zomaar een aantal voorbeelden van beloftes van merken, die je kent. Is een bekende kreet ook een goede? En heb je een (mega) budget nodig om het goed te laten werken? Welnee!

Eerst de basis. Waarom is je merkbelofte belangrijk? Een merkbelofte komt voort uit je positionering. Als we allemaal hetzelfde verkopen en dat ook op dezelfde manier doen, dan val je niet op en kan je klant niet kiezen. Het is belangrijk dat je een duidelijke plek in de markt inneemt (= positionering) en iets ‘eigens’ hebt (= merkbelofte).

Een merkbelofte is pas geloofwaardig, als je activiteiten en gedrag hiermee in lijn zijn. Om de glimlach van Coolblue als voorbeeld te nemen: zij beloven alles te doen voor een glimlach. Die glimlach komt overal terug. Op de blauwe busjes, op de website, in de bevestigingsmail – tot en met de grapjes op je bestelde pakketje. Een chagrijnige bezorger of een kribbige klantenservicemedewerker, passen niet in deze beleving.
Als je belooft iets te doen, laat je klant het dan ook écht ervaren. Dit maakt je merk geloofwaardig én biedt de mogelijkheid jouw merk, verhaal en ervaring door te vertellen aan anderen. Zo gaat je merk voor je werken.
 
Gratis tips
Als je jouw merk(belofte) vergelijkt, met dat merk van die glimlach, hoe ziet jouw merk er dan uit? Heb je een belofte? En kom je deze na? Altijd? Zo’n succesverhaal is niet alleen maar weggelegd voor merken met mega (marketing)budgetten. Ik ga die uitdaging graag met je aan! Hierbij vast een paar tips!
–        Belofte: wat streef je na? Wat maakt jou bijzonder? Waarom kiest je klant voor jou en niet voor je concullega? Maak dit zo tastbaar mogelijk.
–        Maak het waar: val niet in de valkuil, overal van te willen zijn. Blijf bij je belofte en blijf dit toetsen (maak het meetbaar!).
–        Klant: zonder klant geen omzet en zonder omzet geen bedrijf. Luister naar je klant, naar de behoefte, de ervaring en kijk of je dit binnen je belofte kunt bieden.

Kies je kracht
Wat is dan mijn belofte? Mijn verhaal en belofte waren niet vanaf het begin zo duidelijk als nu. Veel denken, praten en luisteren naar kritische vragen van o.a. Business Coach Breda, hielp mij om mijn verhaal scherp te krijgen.

Ik ben Babette Hessels en ik geef richting aan Marketing en Communicatie door het beste uit jouw merk te halen. Onlangs startte ik als zelfstandige, na mijn jarenlange ervaring binnen het vak van Marketing & Communicatie. Ik vind het geweldig om ondernemers en bedrijven te helpen hun merk nóg sterker te maken. Als ‘buitenstaander’ kijk ik fris naar een bedrijf of merk, en vallen mij dingen op die jij misschien allang niet meer ziet. Oplossingen zijn soms dichterbij dan gedacht. Ik doe dit op vele manieren en vanuit verschillende rollen. Als tijdelijke kracht binnen een marketingteam of als manager van een specifiek project, maar het liefst als coördinator van een (re)branding traject. Ik voeg in bij teams, voeg kennis of handvatten toe en verdwijn wanneer het weer kan.

Bekijk hier mijn pitch die ik gaf bij Business Coach Breda!

Ik ben blij dat ik ben gaan doen waar mijn kracht ligt, dat gun ik jou en je merk ook! 

Babette Hessels

Website:  babettehessels.nl (binnenkort online)
Mail:        info@babettehessels.nl
tel:           06 – 46 06 20 21
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/babettehessels/

Dit bericht is geplaatst in Blog. Bewaar delink.