Wil je als ondernemer een hoop tijd besparen? Maak dan gebruik van onderstaande apps die hulp bieden bij verschillende zaken waar je als ondernemer mee te maken krijgt.
1. Uren registreren door middel van de app IFTTT
Ben jij een ondernemer die verschillende opdrachten op een dag heeft? Dan is het handig om overzichtelijk te hebben hoeveel tijd je aan één klant spendeert. Deze handige gratis app maakt het mogelijk om je urenregistratie te automatiseren, zodat je tijd bespaard qua administratie. Daarnaast wordt het opstellen van facturen hierdoor eenvoudiger, omdat je precies kunt zien hoeveel tijd je aan een klant hebt gespendeerd.
2. Zo bewaar je eenvoudig al je bonnetjes
De app ‘Shoeboxed Receipt Tracker’ scant en slaat je bonnetjes en visitekaartjes moeiteloos in de cloud op. Je hoeft simpelweg alleen maar een foto te maken van het bonnetje en de app plaatst ze op in een speciale map. Hierdoor wordt je administratie overzichtelijker en raak je nooit meer een bonnetje kwijt. De naam van de app duidt op de ouderwetse schoenendoos die voorheen door ondernemers werd gebruikt om bonnetjes in te bewaren.
3. Creëer je eigen online helpdesk d.m.v. een chatbot
Flow.ai. is dé app die je op een relatief eenvoudige en kosteloze manier kennis laat maken hoe je een chatbot kunt koppelen aan je website. Deze chatbot fungeert vervolgens als online helpdesk. Op deze manier bespaar je op een helpdesk-afdeling en kun je klanten op je website direct helpen.