3 handige apps voor ondernemers

Als ondernemer wil je dat de zaken zo goed en efficiënt mogelijk verlopen. Nu de digitalisatie de overhand heeft genomen zijn apps hier een essentieel onderdeel van geworden en helpen ze je goed op weg. In dit artikel lees je over drie handige apps die het leven van een ondernemer wat makkelijker en aangenamer maken.

  1. HootSuite

De app Hootsuite is gericht op social media, waarvan elke ondernemer weet dat het belang ervan blijft toenemen. Er wordt steeds meer gelet op het aangaan van een conversatie met de doelgroep i.p.v. zomaar dingen posten. Hootsuite maakt het aangaan van deze conversaties makkelijker door het beheren van de sociale media kanalen. Twitter en Facebook zijn voor deze conversaties ook erg geschikte kanalen en via Hootsuite kan je bijhouden hoe jij het online doet in een bepaalde branche. Hierdoor krijg je een goed overzicht van je prestaties, kan je deze bevindingen makkelijk meenemen in volgende strategische zetten en kan je jezelf profileren binnen de branche. Ook kan je social kalenders maken en hierbij berichten op social media kanalen inplannen.

  1. Nozbe

Nozbe kan je zien als een persoonlijk to-do lijstje en is gericht op tijdsmanagement. Een opmerkelijk voordeel van Nozbe is de integratie van Google Agenda, Evernote, Twitter en Dropbox. Je kan namelijk via Twitter taken toevoegen aan je to-do lijstje op Nozbe. Dit biedt zo voor projectmanagement ook veel mogelijkheden. Daarnaast kan je op deze app bijhouden welke taken nog gedaan moeten worden en welke taken er al zijn gedaan. Kort gezegd, Nozbe is een makkelijke, eenvoudige app waarmee je je persoonlijke tijdsproductiviteit verbetert en zo hulp biedt in tijdsmanagement over het algemeen.

  1. Google Drive

Google Drive is een niet-te-missen app voor ondernemers. Het is een welbekende app, maar ontzettend effectief en gratis en kan daarom niet uitblijven in dit lijstje. De focus ligt op het beheren van online documenten die je kan delen met collega’s en waaraan je tegelijkertijd kan werken. Dit is handig, omdat er nu geen honderd versies van één document gemaakt hoeven te worden en een bepaald document dus door meerdere mensen aangepast kan worden. Iedereen kan zo altijd de meest actuele versies zien van bepaalde documenten. Daarnaast is deze app makkelijk te gebruiken op mobiele telefoons. Dit zorgt voor bereikbaarheid en goede bruikbaarheid. Je kunt waar en wanneer je maar wilt in Google Drive aan je documenten werken.

Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bewaar delink.