Als ondernemer zijnde is het tegenwoordig enorm belangrijk dat je een goede online marketing strategie hebt. Online marketing draagt immers bij aan meer klanten en meer omzet! Maar hoe doe je dat nou precies? We geven je 3 tips!
- Maak gebruik van lead magnets
Gratis downloads op je website kunnen leads genereren. Bied op je website bijvoorbeeld de mogelijkheid aan om een e-book, checklist, podcast, template of handleiding te downloaden. Probeer in deze download een probleem aan te pakken dat jouw doelgroep heeft en wat jouw product of dienst kan oplossen. Maak de download alleen toegankelijk als de geïnteresseerde zich heeft aangemeld door middel van het invullen van zijn of haar e-mailadres.
- Zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd, is één van de belangrijkste maatregelen om meer bezoekers naar je website te trekken. Wanneer je jouw website optimaliseert kun je door zoekwoorden in Google worden gevonden. Het is belangrijk om vooraf de belangrijkste zoekwoorden voor jouw bedrijf te bepalen en deze herhaaldelijk te integreren in de inhoud van al de pagina’s van je website. Uiteraard gaat SEO over veel meer dan alleen het integreren van de juiste zoekwoorden. Ook een goede linkstructuur (met interne- en externe links) en een hoge technische functionaliteit zijn belangrijk! Geen idee hoe je dit allemaal aanpakt? Gelukkig zijn er veel bedrijven te vinden die zich hiermee bezig houden en jou ermee kunnen helpen!
- Maak gebruik van Social Media
Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest..allemaal online kanalen die je kunt inzetten om jouw onderneming te promoten en waarmee je een organisch bereik kunt genereren. Ga na welke kanalen voor jouw bedrijf van belang kunnen zijn en denk na over de strategie die je wilt gaan gebruiken. Zorg ervoor dat de content die je plaatst, de branding van jouw bedrijf ondersteunt en zorg dat deze content goed is (uniek, creatief, kwalitatief goede beelden, geen spelfouten en kromme zinnen, plaats waardevolle content). Denk ook aan consistentie; regelmatig, volgens een vast ritme, posten vergroot je zichtbaarheid! Een kijkje achter de schermen of een foto van jou als ondernemer maakt je als bedrijf meer betrouwbaar en toegankelijker. Actief reageren op vragen en opmerkingen onder je posts versterkt je klantrelatie én vergroot tevens je online zichtbaarheid.
Benieuwd hoe je LinkedIn precies kunt inzetten als marketing tool? Kom dan op 14 mei naar de Business- netwerklunch “Social Selling” en/of volg aansluitend de workshop “Hoe gebruik je LinkedIn als marketing/promotie/sales tool?”gegeven door LinkedIn expert Elton Backx.