Boek in de spotlight: Good to great

Waarom maken sommige bedrijven een sprong vooruit en andere niet? Wat onderscheidt deze succesvolle bedrijven van hun concurrenten en wat kun je daarvan leren?

Dit boek wordt in bijna alle managementliteratuur aangehaald als de meest grondige, inzichtelijke en vernieuwende studie van de afgelopen decennia. Het boek is gebaseerd op vijf jaar onderzoek onder honderden van de top-500 bedrijven, waaruit bleek dat er elf een enorme groei doormaakten ondanks de economische conjunctuur. Auteur Jim Collins formuleert in deze wereldwijde bestseller zijn inzichten in een aantal principes. Het zijn tijdloze factoren voor succes, geen hypes!

Wat in het boek naar voren komt is dat deze succesvolle bedrijven o.a. dit gemeen hebben:

  • Ze werven de juiste mensen.
  • Ze zien de harde feiten onder ogen, maar blijven vertrouwen op succes.
  • Ze werken gestaag en volhardend, zonder revolutionaire doorbraken.

Nieuwsgierig? Het boek is onder andere verkrijgbaar via bol.com.

Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bewaar delink.