Wellicht ben je al bekend met de beïnvloedingstheorie van Cialdini. Schrijfster Jacqueline de Jong geeft in het boek ‘de kleine Cialdini’ een duidelijke samenvatting van deze theorie en geeft je inzicht in de 6 beïnvloedingswapens.
Het boek van Influence (invloed) van Robert Cialdini is al meer dan al dertig jaar hét standaardwerk op het gebied van overtuigen en beïnvloeden. Op basis van uitgebreid onderzoek komt Cialdini in zijn boek tot zes ‘hefbomen’ om mensen te overtuigen: wederkerigheid, consistentie, sociaal bewijs, sympathie, autoriteit en schaarste.
Na het lezen van dit boekje, waarin dit alles helder wordt samengevat door Jacqueline, weet je niet alleen hoe je de 6 beïnvloedingswapens naar je eigen wens kunt inzetten, maar heb je het ook direct door als anderen ze gebruiken.
Het boek ‘De kleine Cialdini’ van Jacqueline de Jong is o.a. verkrijgbaar bij Bol.com, managementboek.nl en Bruna.