Roomraccoon, ExRobotics en De Röntgendokters zijn de drie finalisten van de Breda Startup Award 2017. Deze bedrijven hebben het in zich (inter)nationaal het verschil te maken en hebben tevens een hoge omzetpotentie. Zij pitchen dinsdag 14 november a.s. tijdens het finale event bij de Rabobank Breda.
RoomRaccoon helpt kleine en middelgrote hotels d.m.v. speciaal ontwikkelde software aan meer boekingen en het organiseren van dagelijkse werkzaamheden.
ExRobotics ontwikkelt Robotica voor explosie gevaarlijke omgevingen. De technologie is uniek in de wereld en de ambitie van ExRobotica is om in deze niche wereldleider te worden.
De Röntgendokters openden in het voorjaar van 2017 hun eerste diagnostisch centrum in Breda. Hier kunnen patiënten terecht voor o.a. röntgenfoto’s, echo’s, hartfilmpjes en bloedonderzoek. Binnen twee uur is de uitslag van de beeldvormende onderzoeken al bekend.
Selectiedag
Acht genomineerde bedrijven mochten pitchen voor een jury bestaande uit Wethouder Economie Boaz Adank, Edwin Schaap (Payper), Sara Liesker (Liesker Procesfinanciering), Joris Toonders (Yonego), Raymond Kouwenberg (BZW) en Rens Melsen (CM) . Zij maakten een selectie van 3 finalisten, gebaseerd op onderscheidend vermogen, visie, ambitie en marktpotentie.
Finale event
Dinsdag 14 november 2017 nemen deze bedrijven het tegen elkaar op in de finale die plaatsvindt bij Rabobank Breda. Eerdere winnaars van de Breda Startup Award zijn LIQAL (2015) en Synple (2016). Deze laatste heeft recentelijk een investering opgehaald van ruim 1 miljoen euro. Vorige week won Synple de Accenture Innovation Award.
Finalisten Breda Community Award
De drie finalisten voor de Community Award zijn eveneens bekend: Schoolsoepie, JVK Daken en The First Step To strijden hier om de winst.
Schoolsoepie speelt in op de huidige trends op het gebied van leefstijl en gezonde voeding. Door basisschoolleerlingen te voorzien van hun aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten in de vorm van soep, komen zij op jonge leeftijd in aanraking met een gezond voedingspatroon.
JVK Daken weet op een verzadigde markt te differentiëren door middel van het verrichten van ambachtelijk werk. Daarnaast speelt zij open kaart met medewerkers, wat een open beleid tot stand brengt.
The First Step To helpt op een innovatieve manier statushouders nieuwe initiatieven op te zetten en verder te ontwikkelen. Ook beschikt The First Step To over bedrijfsruimte waar ondernemende statushouders tegen een laag tarief een werkruimte kunnen huren.