Het gaat er niet om wie de Bredase ondernemer kent maar wie kent de dienstverlening van de Bredase ondernemer! Dit is in het kort de simpele leidraad van social selling. Echte social sellers gebruiken het web en social media om huidige en toekomstige klanten te beheren en te identificeren door te luisteren, te connecten, te engageren en relevante informatie te delen. Tijdens de “Succesvol met LinkedIn Dag” ga je onder leiding van dé expert in ‘Social Selling & LinkedIn’ Elton Backx o.a. hiermee aan de slag.
Het is het gebruik van sociale media netwerken en online hulpmiddelen om je rol als ondernemer makkelijker en efficiënter te maken als het aankomt op lead generatie, sluiten van deals, klantenbeheer en klantvertrouwen op te bouwen. Het consultatieve aspect wordt steeds belangrijker. Tijdens deze LinkedIn dag komt het volgende aan bod:
Waarom Linkedin in te zetten als marketing- en salesproduct?
• Bijna tweederde van alle klanten in B2B geeft aan dat hun beslissing mede is bepaald door de kwaliteit van de content van de winnende leverancier
• 75% van alle B2B professionals gebruiken sociale media in hun besluitvormingsproces
• Vijf keer hogere respons voor verkopers die hun ‘huiswerk’ doen
• 90% Van alle beslissers reageert nooit op cold calling
• 8,7 miljoen Nederlanders hebben een Linkedin account en met een beroepsbevolking van 8,9 miljoen personen de hoogste participatiegraad ter wereld
• Met een onbetaald abonnement kan gezocht worden naar potentiële klanten
Training I “Linkedin, de basis, een marktconform profiel”. Het doel van deze training is profiel-optimalisatie op Linkedin.
Inhoud van de training:
• Impact, feiten en cijfers van social media en Linkedin specifiek
• Linkedin profiel professionaliseren zowel wat betreft vindbaarheid als juiste look & feel
• Het belang van een goede professionele profielfoto
• Een pakkende kopregel die je doelgroep pakt
• Het creëren van een versterkende achtergrondfoto (know-how versterkt door show-how)
• Een pakkende samenvatting die je klant ‘pakt’
• De juiste instellingen maken
• ‘Ook bekeken’ uitzetten
• Url personaliseren
Training II “Marktbewerking via Linkedin via social selling”. Het doel van de training is om ondernemers zelf actief aan de slag te laten gaan met het vinden van nieuwe klanten middels Linkedin.
Inhoud van deze training:
• Het benaderen van potentiële nieuwe klanten middels social selling
• Targetlijst van potentiële klanten opstellen (middels Sales Navigator)
• Van push naar pull strategie overgaan om nieuwe klanten te werven
• Geavanceerd zoeken middels Boolean methode op functietitels, trefwoorden in branches
• Hoe je van 2e lijns- een 1e lijns-connectie maakt
• Zowel op een harde directe alsmede een zachte wijze klanten kunt benaderen
Training III “Online Content Marketing via Linkedin” . Het doel van de training is om ondernemers zelf actief aan de slag te laten gaan met het vinden van nieuwe klanten middels Linkedin.
Inhoud van deze training:
• De urgentie en uitleg van het liken, delen, posten van de content op Linkedin
• Hoe je ervoor zorgt dat je content zo groot mogelijk bereik krijgt
• Volgen van de juiste hashtags (#) om je vak bij te houden
• Social selling index uitleg
• Hoe je je relaties online positief beïnvloed middels content en zorgen voor verbinding
• Verschil tussen high-end en low-end content
• Verschil tussen engagement en conversie
• Frequentie van posten en interactie
• Promoten van berichten middels Linkedin Campaign manager
De “Succesvol met LinkedIn Dag vindt plaats op dinsdag 23 februari van 10.00-17.00. Deelname is gratis. Meld je hier aan!